Reklama

Rewolucyjna wkładka PIXEL zapewniająca prawidłowe ułożenie dziecka w foteliku

Jest to polski produkt, który miał swoją premierę na targach Kids Time 2017.

Dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań oraz po wykonaniu szeregu testów i badań, firma Avionaut stworzyławkładkę, która w jeszcze lepszy sposób poprawia ułożenie dziecka w foteliku.

Co się dzieje z dzieckiem w standardowym foteliku?

Standardowa wkładka ustawia dziecko w pozycji zgięciowej, narządy jamy brzusznej przesuwają się do góry, przez co od dołu uciskają na przeponę i na dolne kąty żebrowo-przeponowe oraz klatkę piersiową. Takie ułożenie niestety bardzo utrudnia oddychanie. Dodatkowo foteliki są ciasne, czyli pojawiają się kolejne utrudnienia oddychania od góry przez opadającą głowę i z boku. To wszystko powoduje cofanie się treści żołądkowej do przełyku (przy niewydolności zastawki dolnej przełyku), co wpływa na zakwaszenie środowiska przełyku i gardzieli, to wszystko razem wpływa rownież na obniżenie aktywności ośrodka oddechowego, co w skrajnych przypadkach może powodować śmierć fotelikową.  

Jak to wygląda z rewolucyjną wkładką Pixel?

 

 

Unikatowa konstrukcja fotelika i wkładki, która dostosowuje się do budowy i uwarunkowań funkcjonowania organizmu dziecka, czyli:

Zapewnia prawidłową pozycję ułożenie dziecka, czyli krzesełkową na półleżąca, dzięki czemu gwaratuje prawidłową mechanikę oddychania w trakcie jazdy (skuteczne unikanie blokowania i ściskania barków, pozycji zgięciowej tułowia, ograniczenia ruchów klatki piersiowej i blokowania pracy przepony)

Głowa znajduje się wówczas w przedłużeniu linii tułowia i miednicy (wszystko leży w linii prostej), nie ma zgięcia w tułowiu, przez co głowa nie opada, co dodatkowo zwiększa jego bezpieczeństwo w trakcie zderzenia. Brzuch nie jest zgięty w czasie jazdy, dzięki czemu ogranicza cofanie się treści żołądkowej do przełyku (potocznie „refluks”) przez odpowiednią pozycję tułowia, brzucha i ud dziecka.

Dlaczego tak się dzieje, wkładka pod głową jest głębiej niż pozycja pleców (różnica 3 cm), ponieważ dzieci tuż po urodzeniu mają trochę bardziej wypukłą potylicę.

 

 

 

Taka pozycja również zapewnia odpowiednie zapięcie pasów, test szczypców wychodzi pozytywnie, a pasy przylegają na całej długości tułowia do dziecka

Zmiana kąta ułożenia całego fotelika w trakcie zderzenia pozwala na zmniejszenie siły oddziaływania tego uderzenia na ciało dziecka. Automatycznie, niezależnie czy dziecko śpi czy nie, mobilizuje jego mięśnie, dodatkowo ograniczając skutki uderzenia. Ciało dziecka już nie jest totalnie bezwładne, ale nie jest też usztywnione-mówi Paweł Zawitkowski, fizjoterapeuta, konsultant medyczny fotelika Avionaut Ultralite.

Genezą wszystkich zmian dokonanych w konstrukcji fotelika i wkładki były:

  • Obserwacje specjalistów i rodziców wskazujące na dyskomfort dzieci w trakcie jazdy, ale także doniesienia o przypadkach omdleń i śmierci dzieci w fotelikach samochodowych nawet bez udziału w wypadkach komunikacyjnych. Zmiany te wychodzą naprzeciw postulatom specjalistów w dziedzinie pediatrii, bez obniżania stopnia bezpieczeństwa dziecka w trakcie jazdy i wypadków.
  • Konieczność precyzyjnego dostosowania konstrukcji wkładki do cech dziecka: wzrostu, wagi, dojrzałości. Prawie żaden fotelik dostępny na rynku nie pozwala na bezpieczny transport nowonarodzonego dziecka (szczególnie wcześniaków lub małych dzieci), ze względu na ich niewielką wagę, rozmiar i niedojrzałość (napięcie mięśniowego, układu oddechowego i pokarmowego). Często niedopuszczalną praktyką jest wypełnianie wolnych przestrzeni w fotelikach pieluszkami, kocykami itp. Takie praktyki stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia dziecka. W najlepszym razie powodują duży dyskomfort podróży maleńkiego człowieka. Tutaj mamy możliwość wypełnienia tych ptrzestrzeni w bezpieczny sposób.

Co pokazały wyniki testów?

Przy zderzeniach czołowych oraz tylnych ochrona kręgosłupa dziecka w odcinku piersiowym jest w przypadku Avionaut Ultralite o 40% lepsza niż w wymaganiach i-Size, a ochrona głowy o 53% przewyższa parametry wymagane normą. Te liczby robią wrażenie.

Jednak esencja normy i-Size to ochrona głowy w trakcie zderzeń bocznych. Tutaj nawet minimalne wymagania wskazywane przez i-Size są bardzo trudne do spełnienia, a fotelik Avionaut Ultralite przewyższa je o 20%.

Ułożenie i komfort dziecka w foteliku jeszcze nigdy nie były tak doskonałe.